Nieuws Actueel

Kwart van de Overijsselaars maakt gebruik van Twitter, Facebook het populairst

Van onze redactie 20 februari 2015

Dat blijkt uit het Social Media Onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy. In het jaarlijks terugkerende onderzoek van het bedrijf blijkt dat Social Media platforms nog steeds zeer populair zijn onder de Nederlanders. Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer gebruik gaan maken van Facebook. Ook werd duidelijk dat steeds meer Nederlanders Twitter verlaten.

Facebook meest gebruikt in OverijsselIn Overijssel is Facebook het populairste social media-kanaal. 65 procent van de ondervraagden geeft aan een Facebook-account te hebben. Daarmee doet Overijssel iets onder voor het landelijk gemiddelde, dat op 71 procent ligt. Ook YouTube (49 procent) en LinkedIn (35 procent) zijn populair in de provincie. Google+ staat op plek vier, gevolgd door Twitter. Een overzicht van het social mediagebruik per provincie is hier te zien.

Kijkend naar de vier grootste social media platformen zijn overeenkomsten te zien in de gebruikersprofielen. Zo vallen de meeste gebruikers in de leeftijdscategorie 40-64 jaar. Daarnaast zijn de meeste gebruikers hoog opgeleid. Een uitzondering hierop is Facebook; de gebruikers van dit platform zijn voornamelijk middelbaar opgeleid.

Het complete onderzoeksrapport is aan te vragen via de website van Newcom.

Foto: Thinkstock