Nieuws Actueel

LinkedIn wil actie op je profiel

Bram de Vrind 7 februari 2014

LinkedIn heeft vorig kwartaal zijn omzet met bijna 50 procent zien stijgen. Door hogere kosten nam de nettowinst echter stevig af.Het bedrijf achter het zakelijke sociale netwerk meldde donderdag een omzet van 447,2 miljoen dollar (329 miljoen euro) over het vierde kwartaal van 2013. Een jaar eerder bedroegen de opbrengsten 303,6 miljoen dollar. De nettowinst slonk echter met bijna 8 miljoen dollar tot 3,8 miljoen dollar.De kosten van het bedrijf lagen vorig kwartaal met 436 miljoen dollar bijna 60 procent hoger dan een jaar eerder. Topman Jeff Weiner gaf aan dat het bedrijf veel investeert, in een poging mensen meer te laten doen met hun LinkedIn-profiel. De inkomsten uit betaalde abonnementen, die meer mogelijkheden bieden dan gratis profielen, liepen daarbij met bijna 50 procent op tot 88 miljoen dollar.LinkedIn gaf aan in het eerste kwartaal een omzet te verwachten van 455 tot 460 miljoen dollar. Die prognose voldeed niet aan de verwachtingen van analisten, die gemiddeld rekenden op een omzet van 469 miljoen dollar in de eerste 3 maanden van 2013.LinkedIn maakte donderdag ook bekend het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf Bright over te nemen voor 120 miljoen dollar.