Nieuws Actueel

MAGGI tikt de 120 jaar aan

Lotte Grimberg 25 juni 2015

MAGGI, de vertrouwelijke smaakversterker in elke Nederlandse keukenkast, bestaat 120 jaar. De industriële revolutie in Zwitserland was aanleiding voor de 'uitvinding'. Vrouwen moest steeds langere dagen maken in de fabriek en tijd om een fatsoenlijke maaltijd te maken was er niet. Gelukkig is daar Julius Maggi, die een betaalbaar peulvruchtenpoeder ontwikkelde voor een voedzame en snelle maaltijd.

MAGGI is hedendaags verkrijgbaar in supermarkten over de hele wereld, maar dat het assortiment in geen land hetzelfde is. Alle producten worden afgestemd op de lokale smaak en kookgewoontes. De bouillonblokjes in Nederland hebben bijvoorbeeld een andere samenstelling dan in Duitsland of België. En worden ook anders gebruikt: in Nederland als basis voor de eigengemaakte soep, bij onze zuiderburen in de stoofpotjes. Maar hoe weet MAGGI hoe het er in onze keukens aan toegaat? Onder andere door continu onderzoek te doen.

Zo blijkt onder andere uit recent onderzoek onder ruim 3.000 Nederlanders, dat wij in slechts 18 minuten een complete maaltijd op tafel hebben. In de meeste gevallen is dat nog altijd de heilige drie-eenheid van aardappelen, groente en vlees. Aardappelen, sperziebonen en kip zijn hierbij het meest populair. Verder moet de avondmaaltijd niet alleen lekker, maar vooral eenvoudig en snel te bereiden zijn. MAGGI helpt daarbij door met haar producten inspiratie in de keuken te geven, waarmee thuiskoks vervolgens naar eigen wens en smaak aan de slag kunnen gaan.

120 jaar is een hele prestatie. En er is heel wat veranderd door de jaren heen.