Nieuws Actueel

McDonald's schrapt dodelijke snack

Jeroen Jansen 4 april 2014

McDonald's heeft per direct de Small Wrap Saté uit het assortiment gehaald. De hamburgerketen deed dat nadat een 17-jarige jongen is overleden. Hij kreeg een zeer ernstige allergische reactie na het eten van zo'n wrap, vorige week gekocht in een Amsterdamse vestiging. Het bedrijf heeft vrijdag berichtgeving daarover in NRC bevestigd.Lees ook:De verborgen ingrediënten van McDonald'sHamburger des doods geschraptMcDonald's schaamteloos gejat

De familie deelde het bedrijf later mee dat de jongen in het ziekenhuis was opgenomen na een ernstige allergische reactie. Vlak daarna kwam het bericht dat hij was overleden.

"Wij hebben besloten om per onmiddellijk de verkoop van de Small Wrap Saté in onze restaurants te stoppen. Het is een goed product en toch zijn wij uit respect naar de familie van de overleden jongeman tot deze beslissing gekomen", liet een woordvoerster weten.Verborgen ingrediëntenFastfoodketens als McDonald's blijken te werken met 'verborgen' ingrediënten waarvan de klant niet eens weet - of wil weten - dat ze bestaan. We lichten bij deze een tipje van de sluier op. Reken maar dat je hamburger een stuk anders gaat smaken.Schaamteloos gejatVan MaDonal tot McRonalds. Er is geen wereldmerk op aarde waarvan het logo zo schaamteloos is gejat en misbruikt als McDonald's. Tal van lokale ondernemers hebben zich 'geïnspireerd' door het logo van de fastfoodketen. Een overzicht in beeld.