Nieuws Actueel

McWhopper moet 'burgeroorlog' beslechten

Caroline Spilt 27 augustus 2015

Mcdonalds burger king mcwhopper groot

De internationale dag van de Vrede op 21 september was voor Burger King aanleiding om vrede te sluiten met hun grootste concurrent McDonalds. Het voorstel was het beste van twee werelden te combineren en een McWhopper te verkopen. Voor één dag, in een pop-up store. Dat schrijft BuzzFeed News.

Burger King heeft via een paginavolle advertentie in de New York Times en de Chicago Tribune deze woensdag het plan voorgelegd. "Goedemorgen, we komen in vrede. Sterker nog, we komen in de naam van de vrede. We hebben onze vetes, dat weten we, maar laten we een wapenstilstand afspreken in deze 'burger-oorlog'." En tot slot: "Let's end the beef, with beef."

.@McDonalds let’s #SettleTheBeef to raise awareness for @PeaceOneDay. #McWhopperProposalhttp://t.co/GEXRHve53Dpic.twitter.com/o3APQ2QzKC

— Burger King (@BurgerKing) 26 augustus 2015

Oorlog

McDonalds ziet de McWhopper niet zitten. "Onze concurrentiestrijd moet je niet vergelijken met een oorlog en al het leed dat daarmee wordt veroorzaakt."

Inspiration for a good cause @burgerking. Let’s do something to make a real difference. http://t.co/JjycHwwD5B

— McDonald's (@McDonaldsCorp) 26 augustus 2015

De grootsteMcDonalds is verre weg de grootste van de twee fastfoodketens. In 2014 had het grofweg 14300 filialen in de Verenigde Staten; Burger King 7100. En qua verkoop liggen de cijfers van McDonalds vier keer zo hoog, volgens QRS magazine.