Nieuws Actueel

Mede-eigenaar van Catapult Creëert in Hellendoorn schrijft boek: ‘Bier verkopen kan iedereen’

Van onze redactie 7 september 2015

Kornelis Wetsema Gerhard Zervaas 1

,,Iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Vaak met overeenkomsten, maar soms ook best verschillend,” vertelt Wetsema. ,,Ik heb de verhalen daarom de verhalen gelaten. Iedere lezer kan eruit pikken wat hem of haar het meest aanspreekt. Ik hoop dat het een inspirerend en boeiend geheel is geworden. Met een grote lijn, maar ook met praktische tips en handvatten.”

Wetenschappers Wetsema sprak met wetenschappers en mensen uit de praktijk. Bij de grootste fondsen en uitvoerders van Nederland, maar ook met kleinere. Prijzenwinnaars, zoals PWRI en PNO Media. En met mensen van drie universiteiten. Maar ook de toezichthouder komt aan het woord. En een afstudeerder bij zijn eigen bureau, Catapult. Hij deed zijn afstudeeronderzoek naar het bereiken van jongeren.

Uitspraken van specialisten Het eerste interview deed Wetsema met Roos Kuip, hoofd communicatie van de Pensioenfederatie. Zij was enthousiast en bood spontaan aan hem na zijn twintig gesprekken zelf te interviewen. De weerslag daarvan sluit het boek af en dient als samenvatting. Veel onderwerpen uit het boek komen daar nog eens samen. De titel van het boek is gebaseerd op uitspraken van meerdere specialisten. Vaak werd de communicatie van grote biermerken als voorbeeld aangehaald.

NieuwsgierigDe auteur is eigenaar van communicatiebureau Catapult Creëert, dat sinds 2011 actief is in de pensioensector. Uit nieuwsgierigheid en op zoek naar dé oplossing trok hij de stoute schoenen aan en benaderde mensen uit de sector. Uiteindelijk resulterend in een boekje met ongeveer 270 pagina’s over pensioencommunicatie. Het is in eigen beheer uitgegeven en kost € 15,-. Kijk hier voor meer informatie.

Foto: Gerhard Zervaas