Nieuws Actueel

Meer omzet en winst voor Ahold

Van onze redactie 13 november 2014

In Nederland daalde de omzet in winkels die langer dan een jaar open zijn met 1,1 procent. Dat kwam voornamelijk door lagere verkopen bij de supermarkten van Albert Heijn. De gerapporteerde omzet in ons land nam met 1,4 procent toe tot 2,6 miljard euro. De onderliggende operationele marge bedroeg 4,9%, tegen 5,3% een kwartaal eerder. Ahold schrijft die afname toe aan hogere investeringen in Bol.com.

Ook in de Verenigde Staten stegen de opbrengsten, met 1,4% tot 4,5 miljard euro. De marge bleef daar vergeleken met het 2de kwartaal stabiel op 3,8%. Op jaarbasis was wel sprake van een daling, door hogere investeringen in de winkelformules en gestegen grondstofprijzen voor vlees, die het bedrijf niet volledig doorberekent aan klanten.

Tevreden Topman Dick Boer toonde zich tevreden over de behaalde resultaten. ,,We zien in het 3de kwartaal een verbetering van de omzetontwikkeling in de VS en Nederland bij een stabiele marge ten opzichte van het vorige kwartaal'', zei hij. Ahold verwacht de omzet te kunnen blijven verbeteren, mede dankzij voortdurende investeringen in betere producten en winkels.