Nieuws Actueel

Meest bizarre workouts op de werkvloer

Lotte Grimberg 5 februari 2015

Het is moeilijk om in je drukke werkrooster tijd te vinden voor wat workout. In de spits sta je 's ochtends vast en 's avonds ben je uitgeteld na een harde dag werken. Maar heb je er weleens over nagedacht om werk en sport te combineren? Het is simpeler dan je denkt. Met de volgende oefeningen, opgesteld door The Onion, heb je in mum van tijd dat strakke werklichaam waar je altijd van gedroomd hebt.

1. Gebruik de vergadertafelSpring eens op de vergadertafel tijdens een meeting. De tafel biedt genoeg plek voor verschillende oefeningen. Denk hierbij aan jumping jacks en aan het rekken en strekken van de spieren.

2. Train je vingerspierenHet lichtknopje is het perfecte sportapparaat om je vinger -en handspieren te ontwikkelen. Hoe meer ervaren je wordt, hoe sneller je het licht aan en uit moet doen. Zo heeft de oefening de meeste invloed op je spieren.

3. Sjouw de printer door het gebouwHoe zwaar zal de printer zijn? Zwaar genoeg om eens even je kracht op te bouwen.

4. Daar zijn de kalenders dus voor!Die enorme stapel kalenders op jouw bureau zijn ideaal om je armspieren te trainen. Begin voorzichtig met één kalender per hand en buig je hand met kalender rustig naar je schouder. Herhaal dit een aantal keer.

5. GewichtheffenHoe zwaar zal je baas zijn? 80 kilo of toch 90 kilo? Zwaar genoeg om hem eens even op te tillen.

6. BureaustoelwerpenGa voor je bureau staan, pak je bureaustoel op en gooi hem zo ver als je kan. Voor deze oefening gebruik je meerdere spieren en bouw je enorm veel kracht op.

7. Duik letterlijk in je werkMet zwemmen verbrand je enorm veel calorieën. Vul daarom je kantoor eens met een laag water en neem een duik. Heerlijk verfrissend!