Nieuws Actueel

MKB bel goedkoper!

Lotte Grimberg 16 juni 2015

Kleine en middelgrote bedrijven lopen jaarlijks tientallen miljoenen euro's aan besparingen mis door zich niet goed te oriënteren op mobiele telefoniecontracten. Dat meldde Telecompaper dinsdag, op basis van onderzoek dat het marktonderzoeksbureau samen deed met het onafhankelijk adviesbureau Partners in Telecom.

Het gaat om bedrijven tot vijfhonderd werknemers. Eén op de tien bedrijven tekent direct het nieuwe voorstel van hun huidige aanbieder, wanneer hun mobiele telefoniecontract is afgelopen. Ze doen dat zonder een vergelijking te maken met andere aanbieders. Nog eens 40 procent maakt slechts een snelle vergelijking met andere aanbieders, om vervolgens het nieuwe voorstel te tekenen.

SteekproefOp grond van een naar eigen zeggen representatieve steekproef onder vijfhonderd kleine en middelgrote bedrijven, stellen de onderzoekers dat van alle mkb-bedrijven ongeveer 75 procent een besparing misloopt door een kritische prijsvergelijking achterwege te laten. Dat komt jaarlijks neer op rond de 65 miljoen euro die ze laten liggen.