Nieuws Actueel

MKB'er heeft geen grip op telefoniekosten

Lotte Grimberg 10 februari 2015

Het MKB komt nog regelmatig voor verrassingen te staan wanneer de telefoonrekening gepresenteerd wordt. Ruim 21 procent van het MKB geeft aan moeite te hebben met het managen van de telefoniekosten. Bij 65 procent hiervan blijken de kosten vaak hoger uit te vallen dan oorspronkelijk verwacht. Slechts 35 procent geeft aan dat de kosten lager uitvallen.

Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van Infopact, leverancier van IP-communicatieoplossingen voor de zakelijke markt, onder 500 beslissers binnen het MKB.

TelefoniekostenEr zijn grote verschillen te zien tussen de diverse branches. Met name bedrijven in de logistiek, bouw en horeca ervaren problemen op het gebied van het managen van telefoniekosten. Van de MKB’ers in de logistiek geeft 32 procent aan hier moeite mee te hebben, hetzelfde geldt voor MKB’ers in de bouw. Bij horecaondernemers ligt dit percentage zelfs op 35 procent. Bij alle drie de sectoren vallen de kosten vaak hoger uit dan verwacht. Opvallend is dat vooral bedrijven in de middenlaag van het MKB met 101-200 werknemers het lastig vinden om de telefoniekosten stabiel te houden. Ruim 42 procent geeft aan geen grip te hebben op het bedrag dat uiteindelijk onderaan de rekening komt te staan.

Lees verder