Nieuws Actueel

Mobiele winkel Mamaloe Kinderschoenen gaat de boer op in Enschede en omgeving

Van onze redactie 8 mei 2015

Mamaloe kinderschoenen reinier van willigen

Langzaam is zo het concept ontstaan van Mamaloe Kinderschoenen, de mobiele schoenwinkel waarmee Ellen vanaf volgende week de boer op gaat in Enschede en omgeving.

SchaftkeetOp Marktplaats vond ze een schaftkeet die met hulp van vooral haar vader werd omgetoverd tot een knusse pipowagen, waarin kinderen graag zijn. Een kennis met een spuitbedrijf spoot de bouwkeet in een frisse kleur groen. Een oma van een collega haakte valletjes voor de ramen en een andere collega naaide gezellige bloemetjesgordijnen. „Ik vind beleving in een winkel erg belangrijk. Daarom ben ik geschminkt als Mamaloe, als de winkel open is.”

De opening was afgelopen weekeinde op de oprit naast haar huis.

BetaalbaarZe verkocht meteen zestig paar schoenen. De blauwe en roze meidensneakers met bloemetjes gaan het hardst. Ze moest weer naar Duitsland om een nieuwe voorraad in te slaan. De collectie bestaat uit bijna dertig modellen. Het duurste model kost 20 euro. Verder zijn er allerlei trendy accessoires te koop. „Het balletje moet eerst gaan rollen, je moet ergens beginnen.”

Echt leren schoeisel verkoopt ze niet, want ze wil de prijzen graag betaalbaar houden. „De ene ouder zal zeggen: ‘Leuke schoenen voor er bij’. Maar er zijn ook mensen die niet het geld hebben om bij Pico schoenen te kopen, maar die toch graag iets originelers willen dan wat de goedkopere ketens aanbieden.”

WebshopEen eigen webshop is vooralsnog te duur. Verkopen via het internet gaat daarom via Facebook. „In anderhalve week kreeg ik er vijfhonderd volgers bij. Dat vind ik veel.”

Met de pipowagen wil ze onder andere op braderieën in de buurt gaan staan. Volgende week presenteert ze zich op camping De Molenhof in Weerselo, waarvan ze weet dat daar veel Enschedeërs staan. Op 12 juni is ze aanwezig op het Mega Vriendinnenfestijn in Go Planet. Ze is benieuwd hoe het met de verkoop gaat lopen en hoe ze zal worden ontvangen door het publiek. Eén ding heeft ze in elk geval al bereikt: van haar nieuwe bedrijfje wordt ze zelf inderdaad ‘ontzettend blij’.