Nieuws Actueel

Niemand houdt van roddelen

Martijn Vervest 17 oktober 2014

Niemand houdt van roddelen, toch doet bijna iedereen het. Als het over je bedrijf gaat, kan een roddel grote gevolgen hebben. Pak werknemers aan die zich daar schuldig aan maken, is het advies van Richard de Vries. Hoe je dat het beste doet legt hij uit in het best gelezen blog van deze week.1. Richard de Vries – Pak roddelen direct aan! Soms gebeurt het gewoon: je hoort via-via een roddel van één van je medewerkers over je bedrijf. Zo’n roddel die je bedrijf een slecht imago geeft. Het probleem is, je hebt het alleen maar van horen zeggen. De medewerker erop aanspreken lijkt dus niet gepast. 2. Nicoline Huizinga – Trouwen bij de KvK Ik weet niet hoe het met u is, maar ik zie de laatste tijd veel filmpjes over de bijzondere manieren waarop geliefden ten huwelijk worden gevraagd door hun partners. Natuurlijk romantisch en ontzettend lief, maar ik vind het ook riskant. De man in kwestie trekt alle registers open om zijn geliefde 'ja' te horen zeggen op zijn aanzoek. 3. Janneke van Heugten – Wees interessant, beken kleur Maandenlang zit je te ploeteren op het schrijven van je boek. Schrijven, schrappen, schaven en soms weer overnieuw beginnen. Een boek komt niet uit de lucht vallen. Als je boek er dan eindelijk is, dan is het zonde als je boek niet gelezen wordt. 4. René Boender – Laat ze watertanden In welke branche je ook zit, je moet in de eerste drie seconden de lust opwekken. Ook in de nieuwe social media periode. In de horeca zijn ze gek op van die ronddraaiende wip-wap borden. Daar staat dan op: ‘Appeltaart met slagroom’. Al bijna onleesbaar, want dat bord wordt al jaren elke ochtend routineus op de stoep gesmeten. 5. Ad van Beek – De beste stuurlui staan aan wal Ken je die uitdrukking? Ik ben ook zo’n stuurman die aan de waterkant staat te schreeuwen “Maak van je klant een fan, een ambassadeur. Klanten brengen je salaris” blablabla…. 30 jaar heb ik aan het retail stuur gedraaid als het gaat om klantcontacten en teamontwikkeling. Gelukkig weet ik waarover ik praat.