Nieuws Actueel

Nieuw grandeur voor Hotel De Wiemsel in Ootmarsum als parkhotel

Van onze redactie 29 april 2015

Hennie Claassen Wiemsel Lenneke Lingmont

Claassen had er evengoed een nieuw hotel kunnen bouwen. Maar dat doet hij niet om de sfeer te behouden. „Het karakter en de sfeer van een landhuis blijven behouden. Maar de accommodatie wordt wel aangepast aan de wensen en eisen van de gasten van deze tijd.”

Hotel De Wiemsel is momenteel één enorme bouwput. Alles wordt gestript. Het Ootmarsumse horecabedrijf is op weg naar een nieuw leven, naar een nieuwe toekomst: als Parkhotel De Wiemsel.

ZomerDe Duitse topondernemer Henning Claassen uit Lübeck is sinds januari de nieuwe eigenaar van De Wiemsel. De nieuwe eigenaar beleeft veel plezier aan het opnieuw inrichten van het hotel en het bijbehorende restaurant De Wanne. Niet voor niets heeft hij daarvoor de Amerikaanse interieurarchitect Peter Niemitz ingehuurd met wie hij ook zaken doet voor zijn twee hotels in Lübeck. De klus is omvangrijker dan gedacht. „We hebben nog heel veel werk te doen. Pas een derde is klaar.” Of de streefdatum van 1 juli wordt gehaald is de vraag. „Laat ik er het op houden dat De Wiemsel in de zomer opengaat.”

VerbouwingHet aantal kamers en suites wordt van 47 naar 56 uitgebreid. Onder meer daarvoor wordt de oude ruimte van het restaurant De Wanne gebruikt. Ook de conferentieruimtes op de bovenverdieping worden ingrijpend aangepast. De entree van De Wiemsel blijft op de oude plek. De receptie wordt verplaatst naar de vroegere bar.

InvesteringDe binnen- en buitenzwembaden blijven, wel worden ze aangepast, evenals de sauna’s. De jaren geleden gesloten beautysalon komt weer in bedrijf en het restaurant wordt voorzien van een luxe bar. De keuken wordt compleet vernieuwd. „Alleen de keuken kost al 1,2 miljoen euro”, zegt Claassen en geeft daarmee een indicatie van de kosten die met de verbouwing zijn gemoeid. Elke vernieuwde kamer kost 20.000 euro. De totale investering ligt onder de 10 miljoen, maar hoeveel het precies is wil hij niet zeggen.

Claassen houdt ook vast aan de bestaande naam en het logo. Het enige nieuwe is de toevoeging Parkhotel. Dat is niet zonder reden, want een deel van de omliggende weilanden wordt ingericht als park. Kwamen de gasten voorheen niet verder dan het buitenterras, straks kunnen ze een lange wandeling maken door een compleet nieuw aangelegd park. „Dit is een extra attractie voor de gasten. Hiermee kunnen we ons onderscheiden.”

Foto: Hennie Claassen (Lenneke Lingmont)