Nieuws Actueel

Nieuwe salesoplossing voor MKB’ers

Van onze redactie 16 november 2015

Salesforcemkbonline1065

Het Customer Success Platform Salesforce integreert de serviceapplicatie Desk.com en SalesforceIQ, een salesoplossing waarmee MKB-organisaties deals kunnen sluiten.

Klanten verwachten gepersonaliseerde en snelle service via alle kanalen, waar en wanneer ze maar willen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 80 procent van de MKB’ers niet voldoende is toegerust om aan deze klantbehoefte te voldoen. De voornaamste reden hiervoor is dat businessapplicaties niet met elkaar verbonden zijn, waardoor klantinformatie over verschillende datasilo’s verdeeld is. “Het midden- en kleinbedrijf heeft minder middelen dan grote bedrijven, maar met Salesforce krijgen MKB’ers een competitief voordeel. Door SalesforceIQ en Desk.com samen te brengen helpen we het MKB om slimmer met hun klanten te communiceren en zo hun groei te versnellen,” stelt Leyla Seka, general manager en senior vice president van Desk.com bij Salesforce.



Relationship intelligence 

Door het samenbrengen van Desk.com en SalesforceIQ wordt de barrière tussen sales- en serviceteams doorgebroken. Daarnaast geeft het MKB’ers de mogelijkheid om relationship intelligence te gebruiken. Met SalesforceIQ gebruiken organisaties datawetenschap om automatisch informatie over hun klantrelatie te verzamelen en analyseren. Deze data is onder andere afkomstig uit e-mails en agenda’s. De analysetool vindt patronen, waarmee toekomstige resultaten voorspeld worden. Daarnaast geeft SalesforceIQ proactief aanbevolen acties om een sterkere relatie met de klant op te bouwen.