Nieuws Actueel

Omzetboost supermarkt door WK

Martijn Vervest 5 juni 2014

Oranje-acties hebben supermarkten in de laatste 2 weken van mei 11 miljoen euro extra omzet opgeleverd. Dit blijkt uit onderzoek van GfK dat wekelijks de cijfers van supermarkten bijhoudt.Lees ook:10 miljoen per wedstrijdDeze impuls in de verkopen is volgens het bureau opvallend, omdat de totale supermarktomzet in mei ten opzichte van vorig jaar met 3,9 procent daalde. De totale omzet komt nu uit op 2,56 miljard, waar een jaar eerder de omzet 2,66 miljard bedroeg. Volgens GfK heeft dit te maken met het feit dat Pinksteren dit jaar in juni valt en niet in mei, zoals vorig jaar.Het best verkochte Oranjeproduct is het Mona Oranje toetje, gevolgd door Pringles Hup Holland Hup chips. De Oranjekoorts sloeg de afgelopen 2 weken voornamelijk toe in de provincies Gelderland en Noord-Brabant. Daar werden aanmerkelijk meer Oranjeproducten gekocht, aldus GfK.