Nieuws Actueel

Ondanks problemen op financieel vlak blijft voor ondernemers een wedstrijd van FC Twente leuk

Van onze redactie 17 april 2015

FC Twente Grolsch Veste Robin Hilberink

Bob Dickhoff van het Enschedese reclameontwerp en -adviesbureau What About Bob: ,,Natuurlijk blijf ik komen. Het is nog steeds leuk. Sterker nog, deze hele heisa is natuurlijk stiekem een beetje smullen. Het hele roddelcircuit is druk in beweging, iedereen vindt het machtig interessant wat er gebeurt, er valt genoeg te praten. Als je met een biertje in de lounge zit, is het dus nog steeds gezellig.”

„Wat wel jammer is, is dat de business lounge een stuk kleiner is geworden. De TOS is er bij ingeschoven, er is een tussenwand geplaatst, waardoor je veel minder ruimte hebt. Dat zal wel een financiële overweging zijn geweest, want de TOS levert meer op. Maar in het TOS-deel zitten de wc’s en twee barren, die zijn wij dus kwijt. Daar hoor ik wel mensen over klagen. Maar ik heb niet het idee dat de business-seats volgend seizoen afhaken. Tenminste, ik heb nog niemand daarover gehoord.”

‘Nu laten zien hoe sterk de club is’

Volgens TOS-lid en sponsor Victor Jan Leurs van het Enschedese webbedrijf Caase.com moeten supporters en sponsors juist nú laten zien hoe sterk de club is: „Supporter en sponsor ben je in goede, maar ook in slechte tijden. Ik zit wekelijks met klanten bij Twente. Dat doe je natuurlijk ook vanuit zakelijk belang: je wilt elkaar eens op een andere manier leren kennen en een voetbalwedstrijd is daar een prima manier voor.”

,,Slimme ondernemers nodigen nu vooral zakenrelaties uit het gebied van de tegenstander uit. Die hebben dan een geweldige middag! Ik merk dat het wel lastiger is om mensen mee te krijgen naar een wedstrijd. Maar in elk bedrijf worden fouten gemaakt, en de fouten bij FC Twente zijn gemaakt vanuit pure passie voor de club.”

‘Voetbal blijft een leuk uitje’

Peter Vroom van het Enschedese reisbureau West Bound Travel: „Wij hebben twee gewone seizoenkaarten, die we regelmatig ter beschikking stellen aan klanten. Er is nog nooit iemand geweest die geweigerd heeft. Mensen vinden een potje voetbal een leuk uitje. Ik word zelf regelmatig uitgenodigd door zakenrelaties om mee te gaan en ik weiger ook niet. Weet je, als je daar zakelijk zit is de sport niet zo heel belangrijk. Het is net als de military: ik heb geen idee welk paard er over het hek springt, maar heb wel een geweldige middag.”