Nieuws Actueel

Onderneemsters vallen Facebook aan

Martijn Vervest 6 januari 2015

Het sociale platform Change Agency opent de aanval op Facebook. De startup wil een alternatief bieden een alternatief bieden voor de in hun ogen negatieve bestaande sociale media. "We willen de wereld positiever en mooier te maken door echte problemen te bespreken, te erkennen en tot actie te komen", aldus het bedrijf. Een sociaal platform waar serieuze problemen worden besproken en opgelost. De initiatiefnemers zijn twee jonge onderneemsters uit Nederland en Barcelona en willen met dit concept de wereld op een positieve manier te veranderen. "Veel mensen hebben de drang om mensen te helpen en echt iets te doen voor de wereld." Ze hopen dat de gemeenschap op de site elkaar ook in de ‘echte wereld’ gaat helpen. "We bieden de benodigde materialen en mediakanalen om jou project te verwezenlijken. Ook kun je onderling met andere Change Agents communiceren op het platform en je eigen profiel beheren." Donaties Het bedrijf heeft er voor gekozen om geen advertenties te plaatsen op het netwerk. In plaats daarvan hopen ze via donaties het geld binnen te halen dat nodig is om het platform tot een succes te maken. "Door middel van donaties zullen de ideeën en projecten die onze change agents graag willen verwezenlijken, in gang gezet kunnen worden."ChaptersChange Agency heeft verschillende chapters waar de leden (agents genoemd) aan kunnen werken; Onderwijs, Media, Music&Video, Gevangenis en Zorg. leden kunnen acties organiseren, problemen aankaarten, petities voorstelllen die Change Agency vervolgens publiceert en Chabge Agency zorgt ook voor de dagelijkse portie positiviteit. Met Posi-TV een wekelijks positief nieuwsprogramma.