Nieuws Actueel

Ondernemer stunt met Blue Monday

Bram de Vrind 20 januari 2014

Ondernemers slaan natuurlijk een slaatje uit Blue Monday. Op Twitter gaan bedrijven onder de hashtag #BlueMonday los met fikse kortingen en gewiekste inhakers.

'Blue Monday publiciteitsstunt'Lachrecord op Blue Monday

De actie die we het meest tegen kwamen op de hashtag #BlueMonday is de goeie ouwe kortingknaller. @ZZPkorting is daar één van.

Het is vandaag #Bluemonday, de meest depressieve dag van het jaar. Wij vrolijken je graag op met 50% korting op... http://t.co/cscBFilZgO

— Martijn Pennekamp (@ZZPkorting) 20 januari 2014

Blauwe itemsAndere ondernemers komen dan weer met specifieke acties. Zoals deze kledingzaak, die fikse korting geeft op alle blauwe items.

Slimme inhakersVeel grotere bedrijven komen met slimme inhakers op Blue Monday. Een selectie:

Hoe is jullie maandag? #BlueMondaypic.twitter.com/6A8qzwza5R

— Volvo Nederland PR (@Volvo_NL_PR) 20 januari 2014

Hoe zie jij het glas op Blue Monday: half vol of half leeg? #proost#bluemondaypic.twitter.com/Mq5E2uPFwN

— Gall & Gall (@GallNL) 20 januari 2014

Cliff AmallHet is maandag de meest deprimerende dag van het jaar. De term 'Blue Monday', de laatste maandag van de volle week van januari, komt bij de Britse psycholoog Cliff Amall vandaan. Veel mensen twijfelen aan zijn wetenschappelijke onderzoek. De laatste jaren is 'Blue Monday' echter ook in Nederland uitgegroeid tot een bekende term, en veel bedrijven en instellingen spelen daar handig op in.

Op 'Blue Monday' voelen veel mensen zich volgens Amall treurig, neerslachtig of weemoedig. Dat komt omdat de feestdagen voorbij zijn en mensen veel geld hebben uitgegeven. Andere redenen zouden het slechte weer zijn, en het feit dat veel goede voornemens niet gehaald zijn.

//

Bericht door Coolblue.

//

Bericht door Hi.