Nieuws Actueel

Ondernemers omarmen LinkedIn

Rik Nizet 13 mei 2014

LinkedIn is het meest gebruikte sociale medium onder ondernemers (94%), daarna volgen Facebook (70%) en Twitter (60%). Dit blijkt uit onderzoek van KplusV in samenwerking met Yellow Walnut.

Google Plus is onder ondernemers nog niet populair (15%), ondanks het positieve effect dat het gebruik van Google Plus kan hebben op online vindbaarheid van hun eigen onderneming.

KenniszoekersOndernemers typeren zichzelf in hun online gedrag vooral als kenniszoekers (29,4%) en netwerkers (23,4%). Van de kenniszoekende ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de netwerkers zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming.

FacebookFacebook wordt door 70% van de ondernemers gebruikt. Wel met verschillende doeleinden. Belangrijkste redenen om Facebook te gebruiken zijn het actief reageren op andermans items, interessante items delen met eigen volgers en om zelfgemaakte content te creëren, publiceren en distribueren. Van de ondernemers is 60% actief op Twitter, met name om nieuws, bedrijven en personen te volgen en om items te delen met volgers.