Nieuws Actueel

Opiness en The Feedback Company trekken samen op

Rik Nizet 22 oktober 2015

Reviewplatform opiness 335

Het nieuwe Nederlandse reviewplatform Opiness.nl heeft krap tien maanden na lancering al meer dan 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven. Dat heeft Opiness te danken aan zijn strategische aanpak om te groeien door samenwerkingen met bureaus in klantfeedback. Sinds vandaag is Opiness een nieuwe strategische partnership gestart met The Feedback Company, waardoor het reviewaanbod op het platform is verdubbeld. Geen andere reviewsite groeide eerder zo snel in aantallen reviews.

Opiness bundelt reviews van onderzoek- en feedbackbureaus en andere partijen op één plek, waardoor er een meer compleet beeld ontstaat over wat echte klanten zeggen over verschillende bedrijven in verschillende branches. Bezoekers kunnen zo op Opiness.nl vooraf onderzoeken welke dienstverlener het beste bij hen past door de ervaringen van anderen en de reacties van bedrijven te lezen.

GoogleHet vragen van feedback aan klanten door middel van klantreviews is mede door het belang dat Google hecht aan reviews sterk toegenomen. Dankzij het grote volume aan reviews uit feedback-en klantonderzoek op Opiness.nl zijn bedrijven niet meer louter afhankelijk van spontane reviews. Slechts 1% van de bezoekers aan reviewwebsites laat spontaan een review achter. Maar liefst 20-30% van de klanten geeft feedback via een e-mail invitatie na een aankoop of een contactmoment.

TransparantieArjan van Es, oprichter van The Feedback Company: “Consumenten eisen transparantie van bedrijven. Met de oplossing van The Feedback Company kunnen organisaties gemakkelijk echte klantreviews over zichzelf verzamelen. Door de reviews ook op het onafhankelijke Opiness te publiceren maken we het consumenten nog gemakkelijker om een goede vergelijking te maken in hun zoektocht naar de juiste aanbieder.”

FeedbackLinda Schulte, medeoprichter van Opiness: ”The Feedback Company heeft een prachtige oplossing voor bedrijven om meteen na relevante klantcontactmomenten feedback te vragen, essentieel om vandaag de dag voorop te blijven lopen en te meten of je de belofte voor alle klanten waarmaakt. De samenwerking met The Feedback Company stelt ons in staat de reviews van hun klanten op lokaal en landelijk niveau te tonen, afhankelijk van waar de consument naar zoekt.”

Eindoordeel publicerenOpiness nodigt bedrijven uit om het eindoordeel over hun dienstverlening te publiceren, mits deze zijn verkregen via een onafhankelijk bureau en zij garant staan dat alle meningen, goed en slecht, worden gepubliceerd. Circa 95% van de reviews komt momenteel uit onderzoeksresultaten.