Nieuws Actueel

Oranje zorgt voor extra omzet

Martijn Vervest 26 juni 2014

Het WK voetbal heeft tot nu toe 29 miljoen euro aan extra omzet opgeleverd voor Nederlandse supermarkten. Als Oranje de halve finale haalt, kunnen de supers rekenen op zo'n 50 miljoen euro aan extra verkopen. Dat meldt onderzoeksbureau GfK donderdag.Special WK 2014WK 2014 SpeelschemaWK 2014 Uitslagen en standen In de afgelopen week hebben de supermarkten 678 miljoen euro omzet behaald, ofwel een stijging van 1,2 procent ten opzichte van dezelfde week vorig jaar. Zo'n 1,13 miljoen huishoudens kochten afgelopen week een 'oranje' product. Dat is 14,5 procent van alle Nederlandse huishoudens.PopulairDe populairste oranjeproducten waren Campina Oranjevla, AH Oranje tompoucen, Mona Oranjepudding, Mini Babybel rood en Buys Oranjezoenen.Tompouce-indexUit de zogeheten tompouce-index van GfK blijkt dat de afgelopen week slechts 0,9% van de Nederlandse huishoudens tompoucen heeft gekocht.