Nieuws Actueel

Parfumketens halen Moederdag-truc uit

Rik Nizet 6 mei 2015

Moederdagtruc parfum kortingen middelgroot

Kortingen op parfumprijzen blijken vaak uit de lucht gegrepen. Dit blijkt uit een woensdag verschenen onderzoek van de Consumentenbond.

De bond deed vlak voor Moederdag onderzoek naar 1436 prijzen van 175 geurtjes bij 13 winkels. Daaruit blijkt dat winkelketens nogal eens de prijs verhogen waarover ze korting geven.

"Zo spiegelen ICI Paris XL en Douglas bijvoorbeeld geregeld een korting voor van 20 of 25 procent op alle geuren, maar de 'normale' doorgestreepte prijs is voor de aanbieding nooit gehanteerd", aldus de bond. "Als men uitgaat van de prijs die wél voor de aanbieding is gerekend, daalt het kortingspercentage in veel gevallen tot bijna de helft."

Adviesprijs verhogenCI Paris XL verhoogde volgens de Consumentenbond tijdens een actie van een aantal geuren zelfs de adviesprijs waarover de korting berekend wordt. "Daardoor blijft van de beloofde 20 procent korting maar 8 of 9 procent daadwerkelijk voordeel over."

Ook zijn er flinke prijsverschillen tussen de winkelketens. "Consumenten die hun moeder op Moederdag willen verrassen met parfum, kunnen tot 40 procent besparen als ze goed prijzen vergelijken", stelt de bond.