Nieuws Actueel

Paspop krijgt bos schaamhaar of grote borsten

Bram de Vrind 17 januari 2014

Kledingmerk American Apparel trekt een lange neus naar het heersende schoonheidsideaal door paspoppen te voorzien van een volle bos schaamhaar. Ondertussen introduceert Venezuela juist paspoppen met grote borsten.

American Apparel gaat prat op zijn controversiële imago. Deze week werden paspoppen in de flagshipstore op Manhattan voorzien royale bossen schaamhaar. De keten wil met de poppen zo rond Valentijnsdag een aanklacht inbrengen tegen het heersende schoonheidsideaal.

'Sexy' ter discussie"We hebben deze valentijns-etalage zó gemaakt dat voorbijgangers de waarde van het woord 'sexy' eens ter discussie gaan stellen. Ze kunnen op deze manier wennen aan de echte vrouw. Dat zie je ook in onze reclames, we gebruiken geen Photoshop zoals anderen in de modewereld doen. Tot nu toe hebben we alleen maar positieve reacties ontvangen over de mannequins", zegt Ryan Holiday, hoofd marketing bij American Apparel tegen Gothamist.

VenezuelaOndertussen is in de etalages van kledingzaken in Venezuela een tegengestelde ontwikkeling gaande. Paspoppen worden daar juist voorzien van slanke tailles en grote borsten (foto boven en onder) om te beantwoorden aan het heersende schoonheidsideaal. In het Zuid-Amerikaanse land dat de mooiste vrouw ter wereld levert, zijn borstvergrotingen dan ook 'in de mode', schrijft Mirror.