Nieuws Actueel

Philips sterkste merk

Jeroen Jansen 25 april 2014

Philips heeft voor het zevende jaar op rij de beste reputatie van de 30 grootste bedrijven in Nederland, dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Reputation Institute. Daarnaast sleepte Philips dit jaar voor het eerst ook de Reputation CSR Award in de wacht. Philips is hiermee het enige bedrijf dat zeven keer op een rij weet te winnen.

Een verbazingwekkende prestatie "Zeven keer op op een rij winnen is een verbazingwekkende prestatie. Als Reputation Institute voeren we ons RepTrak onderzoek in veertig landen uit. En dit is niet eerder bereikt door een bedrijf in een van die landen.” zegt Cees van Riel, hoogleraar Corporate Communication aan de Rotterdam School of Management en medeoprichter van het Reputation Institute. Het Reputation Instituut stelt dat Philips voornamelijk wordt geprezen om zijn hoge mate van innovatie, zijn producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen en maatschappelijk ondernemen.

Aantrekkelijke werkgeverDaarnaast wist Philips ook de De Randstad Award in de wacht te slepen, een jaarlijkse prijs voor de meest aantrekkelijke werkgever van Nederland, gekozen door het Nederlandse publiek.TrotsHans de Jong, CEO Philips Benelux: "We zijn ontzettend trots op deze prachtige erkenning. Philips is een bedrijf met een enorme innovatiekracht. Die kracht vindt zijn oorsprong in het goed luisteren en kijken naar de mensen voor wie onze innovaties van belang kunnen zijn. Dat dit ook zo door het publiek wordt gezien wordt met deze onderscheidingen bewezen." aldus De Jong.Reputatie AwardDe Reputatie Award is een initiatief van het Reputation Institute. De studie wordt jaarlijks uitgevoerd onder leiding van hoogleraar Cees van Riel, en is onderdeel van een wereldwijde reputatiestudie in meer dan 40 landen. RepTrak 100 Webinar - Wereldwijde ranglijst