Nieuws Actueel

Proforto: half miljoen voor jonge webshop

Martijn Vervest 17 september 2015

Proforto webshop groot

De webshop Proforto, waar ondernemers werkkleding en werkschoenen kunnen aanschaffen, heeft een investering van een half miljoen binnengesleept. Met het geld willen ze Europa veroveren. "Binnen 3 jaar willen we nummer één zijn", zegt mede-oprichter Jelle Gudden.Met de investering wil Proforto nu zijn Europese groeiplannen doorzetten. Daarnaast investeert het bedrijf in ICT en professionalisering van de organisatie. "Dit stelt ons in staat sneller onze Europese ambities waar te maken", legt Gudden uit. "We streven in 2018 naar 10 procent marktaandeel van de Europese online markt". TechniekTechniek is een belangrijke voorwaarde voor internationalisering. Daar wordt dan ook in geïnvesteerd door de software te verbeteren en netwerkmogelijkheden te vergroten. Momenteel bedient Proforto zowel internationale klanten als IKEA, de grootste ziekenhuizen als vele duizenden zelfstandigen. Doel Proforto is in 2013 opgericht door jonge ondernemers Jelle Gudden (27) en Rik Burgersdijk (26). Dit jaar werd de winst ruimschoots verdubbeld. De komende jaren wordt sterk ingezet op het veroveren van de 15 belangrijkste markten in Europa. Naast landen als Duitsland, Italië en de UK zijn opkomende e-commerce markten als bijvoorbeeld Polen, Scandinavië en Turkije interessant, meldt het bedrijf.