Nieuws Actueel

Raar, afscheid in de huiskamer

Caroline Spilt 9 oktober 2015

Koffie blog top groot

De blog van Saskia Maarse staat deze week met stip op nummer één. Over die gekke Nederlanders met hun afscheid in de huiskamer en langzaam beter wordende koffie. Lezen!

1. Saskia Maarse - Je komt er wel uit, he?

“Gaan we niet nog wat drinken?” vroeg ik aan mijn nieuwe collega’s. Ze keken me verbaasd aan. “Eh, nee,” zeiden ze, “wij gaan naar huis.” Na een paar jaar in verschillende Zuid-Europese landen te hebben gewerkt, moest ik opnieuw wennen aan de Nederlandse werkwijze. Niet alleen aan de 9 tot 6-mentaliteit, maar vooral aan de omgang met collega’s onderling. De contacten waren veel oppervlakkiger.

2. Fred Rutgers - Opheffen die handel

Soms lopen mij de rillingen over mijn commerciële rug. Bedrijven geven vermogens uit aan marketing, reclame, commerciële adviseurs en dergelijke terwijl er verspreid over het bedrijf een steeds sneller groeiende afdeling klantje frustreren opereert. Ik vraag mij wel eens af of leiders van grote organisaties hun eigen dienstverlening nog wel eens testen. Hebben ze nog wel enig idee welke ervaring ze hun klanten bieden? Ik vrees van niet.

3. Renée Petiet - OMDENKEN in ondernemerschap

Als ondernemers kun je een potje omdenken vaak goed gebruiken. Bijvoorbeeld als je glazen ruiten voor de zoveelste keer zijn vernield.

4. Richard de Vries - L.S.D.D. voor effectieve acquisitie

Veel verkopers beginnen bij de start van een acquisitiegesprek direct met hagel te schieten. Tijdens het oefenen bij de laatste workshop Acquisitiegesprekken was het weer raak. Een verkoper startte enthousiast het gesprek en vertelde honderduit over het bedrijf. Binnen 20 seconden zag je de potentiële klant afhaken. Dat is funest voor de handel. Dat kan anders. Drie tips voor meer grip op je acquisitiegesprek.

5. John van Zunderen - Altijd bovenaan in Google

Met de komst van Google Shopping zijn online shoppers en webshops dichter bij elkaar gebracht. Webwinkeleigenaren kunnen in de zoekmachine hun producten gerichter aanbieden. Gevolg: meer potentiële kopers in jouw webwinkel.