Nieuws Actueel

Radicale verandering Coca-Cola

Bram de Vrind 9 maart 2015

Coca cola merkenstrategie merken 335

Coca-Cola gaat het met zijn strategie over een andere boeg gooien en dat gaat de consument merken.

De frisdrankenproducent maakte onlangs bekend het complete productportfolio onder een nieuwe éénmerkstrategie te brengen. Dat betekent dat blikjes en flessen Coca-Cola light, Coca-Cola Zero en Coca-Cola life een gezamenlijke uitstraling krijgen. De gezamenlijke identiteit, reclamecampagnes en andere communicatiemiddelen benadrukken de keuze aan varianten.

LeefstijlIn de loop der jaren zette Coca-Cola nieuwe merken zoals Coca-Cola Light in de markt. Dit deed de fabrikant om te kunnen inspelen op de veranderende smaakvoorkeuren, voedingsgewoonten en de leefstijl van de consument.

MijlpaalCoca-Cola gaat alle cola-merken nu onder één herkenbaar merk scharen. Coca-Cola Nederland spreekt van 'een belangrijke mijlpaal'. "Deze nieuwe strategie legt de nadruk op de specifieke productkenmerken van de verschillende varianten, zodat consumenten eenvoudig en weloverwogen kunnen kiezen naar welke Coca-Cola hun voorkeur uitgaat."

FamilieJeroen Lampe, senior brand activation manager van Coca-Cola Nederland. "Met onze nieuwe overkoepelende strategie wordt Coca-Cola nog duidelijker één grote familie.”

Specifieke kenmerkenOp de verpakkingen, vanaf maart in de winkel, en in reclame-uitingen, vanaf half mei, wordt de nadruk gelegd op de specifieke kenmerken en ingrediënten van de producten, zodat consumenten gemakkelijker en bewust de juiste keuze kunnen maken.Enkele uitgangspunten van Coca-Cola:

In plaats van de losstaande merken Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero, is er één iconische Coca-Cola zichtbaar in Nederland, ondersteund door de vier varianten; De branding op alle Coca-Colablikjes en -flessen - ongeacht of het gezoet is met suiker of door zoetstoffen met een laag caloriegehalte en of ze nu wel of geen cafeïne bevatten, in kersen- of vanillesmaak zijn - zal volledig in dezelfde stijl zijn. De verschillende kleuren zullen de varianten van elkaar onderscheiden; Op de verpakking is duidelijke informatie zichtbaar, met een heldere omschrijving van de voordelen van iedere Coca-Cola in de range, bijvoorbeeld ‘zero sugar, zero calories’.