Nieuws Actueel

Reorganisatie bij St. Joseph Almelo

Van onze redactie 12 oktober 2015

Hypotheek thinkstock

Dat gebeurt niet omdat het slecht gaat. "Maar we willen de kwaliteit van de dienstverlening voor de klant die we nu hebben borgen voor de toekomst", zegt directeur-bestuurder Jan Kamst van STJA. Om de organisatie in de toekomst ook slagvaardig te houden, wordt er nu gereorganiseerd. Of zoals Kamst het formuleert: "We gaan nu op tijd de bakens verzetten. Daar groei je ook langzaam naartoe." Met de toenemende digitalisering als belangrijkste reden. Nog meer dan nu moeten huurders in de toekomst straks digitaal gaan communiceren met St. Joseph. "En zoiets zet de hele toko wel op de kop." Waarbij Kamst er op wijst dat St. Joseph in de toekomst ook altijd telefonisch bereikbaar zal blijven voor mensen die geen computer hebben.

In de nieuwe opzet gaat de organisatie straks werken met een front- en een backoffice en een minimale staf. Dat gaat voor de huidige medewerkers wel gepaard met grote veranderingen.