Nieuws Actueel

'Rijkswaterstaat moet beter communiceren over sluis'

Van onze redactie 21 oktober 2015

Image 5360774

In het verleden communiceerde Rijkswaterstaat namelijk heel slecht toen er stremmingen waren bij de bestaande sluis . ,,De huidige sluis was vorig jaar meermaals langdurig gestremd'', zegt Oram-directeur Kees Noorman. ,,Toen was het voor veel bedrijven al onduidelijk hoe de planning in elkaar stak. Dat heeft grote gevolgen voor bedrijven. Een stilliggend schip kost al gauw 35.000 euro per dag. Dat is toen voor gekomen.'' Er was ook slechte communicatie toen bommen uit de Tweede Wereldoorlog werden verwijderd. ,,Er moet wat ons betreft bij elke stap beter gesproken worden'', verklaart Oram-directeur Kees Noorman. ,,Er werken 50.000 mensen uit de regio Amsterdam in de haven. De sluis is goed voor de haven, laat de communicatie van Rijkswaterstaat dat ook zijn.'' Donderdag vindt een ontmoeting plaats tussen Rijkswaterstaat en Oram. Deze stond al gepland voor de noodkreet van woensdag.