Nieuws Actueel

Sales aan het lijntje houden

Rik Nizet 28 maart 2014

Arme Joëlle. De telefonisch verkoopster is ongewild de grootste verliezer van deze week. En de winnaar? Tsja, dat is de auteur van het stuk: Jan de Roos. Zijn confronterende blog over telefonische verkoop is de meest gelezen blog van de voorbije week en daarmee goed voor virtueel goud. De blogtop 5:

1. Jan de Roos - Zo dump je advertentieverkopers

"Goedemiddag meneer, u spreekt met Joëlle van media..." Ik kijk mijn collega aan, steek mijn linkerhand in de lucht en tik op het horloge om mijn pols. Inmiddels weten wij van elkaar dat dit het teken is om de stopwatch in te drukken.

2. Ivan Bartholomeus - Vijf manieren om naam te maken

Je wil naam maken voor je bedrijf of voor jezelf. Want uiteindelijk helpt personal branding je vooruit: hoe bekender je bent, hoe eerder en beter de klant jou vindt. Maar je hebt een beperkt budget of je bent gewoon Hollands zuinig. Wat kun je low budget doen om naam te maken? Wie niet sterk is moet boerenslim zijn: vijf manieren.

3. Richard de Vries - De ergste telefoongesprekterrorIedereen kan de telefoon opnemen maar of er dan een zakelijk telefoongesprek volgt, is vaak, heel vaak de vraag. De afgelopen jaren kwam ik bizarre staaltjes van telefonische c(r)ommunicatie tegen. 4. Madelon Dik - Succes is destructief

Fantastisch dat ik bij de top van meest gelezen bloggers van deze site behoor. Met als gevolg dat ik mijn uiterste best doe om weer een super goede blog te schrijven. En hier gaat het dus mis! Want ik zit mijn best te doen, creëer druk en ben zo gericht op het resultaat dat mijn creativiteit verdwijnt. De blogs die zo goed gelezen werden, vlogen uit mijn pen. Ik was toen niet bezig met het resultaat, maar met de boodschap waarover ik wilde schrijven.

5. Fiona Zwart - Onlinemarketing is geen kattenpies

Een van de klanten die ik begeleid, wil graag bekender worden in haar eigen woonplaats. Ze vroeg mij of ik contact wilde opnemen met de lokale krant met de vraag of ik een interview voor haar kon realiseren. Zelf ben ik ook starter geweest en in die tijd werd ik veel geïnterviewd. Immers; een startende ondernemer heeft lokaal veel nieuwswaarde. Toch? Nee. In ieder geval niet voor deze krant. Mijn klant zou moeten betalen voor het plaatsen van een interview.