Nieuws Actueel

Store for Brands: Pop-up brandstore verovert Nederland

Rik Nizet 25 september 2015

Popupstore store for brands xperience day middelgroot

De pop-up brandstore, een nieuwe manier van advertising, is niet meer weg te denken uit het retail landschap. Store for Brands lanceert aan de lopende band winkelcampagnes voor A–merken zoals Volkswagen, Coca Cola, H&M en Walt Disney. Het concept bestaat inmiddels uit 2 vaste stores: één op de Kalverstraat en één op Schiphol Airport. Deze week host de brandstore haar 100e pop–up concept: FIFA 16 Xperience. Een evenement waar livestreams, meet & greets en toernooien zorgen voor een voetbalgameliefhebbers paradijs. Store for Brands wisselt gemiddeld elke twee weken van gedaante om een nieuwe show aan het publiek te presenteren. Brandstore"De brandstore kent weinig concurrentie door het onderscheidend vermogen om niet alleen een casco winkelruimte aan te bieden, maar een full service merkbelevingsconcept", licht Nynke ten Napel, managing director en oprichter van Store for Brands, toe.Campagnebriefing en merkidentiteitHet team achter de brandstore bestaat uit ervaren reclameprofessionals en ontwerpers, die zorgen voor de directe doorvertaling van een campagne of merk naar de winkel. Campagnebriefing en merkidentiteit zijn het vertrekpunt. Het team ondersteunt in het bedenken van creatieve concepten, voert de productie uit en neemt het campagne en project management volledig uit handen. HondenrestaurantDe stores beschikken over geïntegreerde multi media en een zogeheten smartwallsysteem dat het mogelijk maakt om merkbelevingen binnen één nacht compleet te transformeren. Zo veranderde de store voor de Consciousb campagne van H&M in een tropisch oerwoud (inclusief waterval en bewegende planten), werd de store voor Royal Canin omgetoverd tot een hondenrestaurant en was voor Bavaria een rooftop zwembad onderdeel van de experience. Store for BrandsGedurende de afgelopen 4 jaar bood Store for Brands een podium voor 100 verschillende belevingen van premium brands. Een groeiend aantal van deze merken hebben Store for Brands inmiddels als vast promotie– en experienceonderdeel opgenomen in hun marketing strategieën. Het concept biedt een platform om een merk letterlijk tot leven te laten komen en op een prikkelende manier interactie aan te gaan met de doelgroep. Hier kan een brug geslagen worden tussen offline en online communicatiemiddelen. Een succesvolle campagne valt of staat met het bereiken van de massa en mede daarom zijn de high traffic locaties van Store for Brands succesbepalend voor het concept. Een andere USP van Store for Brands is dat er een directe ROI is door succesvolle verkoopcijfers gedurende de pop–up campagneperiode.