Nieuws Actueel

Stress en de ratrace

Caroline Spilt 22 mei 2015

Stress burnout blogtop groot

"Ik werk nog wel even door, na de crisis wordt het wel weer rustiger." Totdat je 's avonds samen met je vrouw aan de keukentafel zit en ze vraagt: "Kunnen we zo verder?" Stress, de rode draad van deze blogtop 5. De volledige verhalen lees je hier:

1. Nina Bouw - Nieuwe zekerheid heet flexibiliteit

Met de nieuwe wet Werk & Zekerheid probeert de politiek de positie van medewerkers op de arbeidsmarkt te verbeteren. Eén van de drijfveren achter deze wet is het stimuleren van meer 'vaste' banen en meer 'zekerheid'. Bonden hebben het zelfs over het creëren van 'echt' werk en 'goed' werk. Toch staat deze beweging haaks op de ontwikkeling van niet alleen onze arbeidsmarkt maar ook onze tijdsgeest.

2. Barbara van der Reijken - Inzet voor klanten kan te ver gaan

Als ondernemer zet je alles in voor je klanten. Alles? Ja, de meeste ondernemers wel. Je beweegt mee met de markt, bedenkt nieuwe oplossingen, bent flexibel, levert service, noem maar op. Je wilt immers dat je klant tevreden is. Ik investeer graag en met inzet in de relatie met mijn klanten.

3. Karen van Riel - 'Ik was altijd aan het werk'

Op een zonnige vrijdagochtend stapt een ambitieuze ondernemer met zijn vrouw in de auto, klaar voor een lange rit. Hij is in zijn nopjes. Eindelijk een dagje vrij van de zaak. Hij kijkt ernaar uit om weer eens een echt gesprek te voeren met zijn vrouw, want de laatste tijd heeft hij haar bijna niet gesproken. En hij ziet uit naar het weerzien van oude vrienden, naar geurende koffie en een dikke plak cake. Enig minpuntje: hij is op weg naar een crematie.

4. Sigrid Jansen - De overbelaste directeur

Ondernemers zijn sterk, vitaal en succesvol. Ze gaan er voor en draaien meer dan voldoende omzet. Ze zijn sterk in netwerken, zijn klantgericht en zetten graag mooie producten en diensten op de markt. Hierin stoppen ze al hun kennis, ervaring en een vleugje eigenheid. Dit trekt een stroom aan klanten die passen als een jas. Er is op de markt ruimte voor iedereen. Om je bedrijf te promoten en zichtbaar te zijn ga je regelmatig naar een netwerkborrel en praat je enthousiast met andere ondernemers. Je deelt hoe goed het gaat en hoe geweldig het is ondernemer te zijn.

5. Richard de Vries - Nonsense of gewoon doen?

Om met de deur in huis te vallen. Ik mag graag iedere dag berichten op twitter plaatsen. Waarom? Het levert mij veel op. Niet direct harde euro’s maar wel andere relevante zaken. Nieuwsgierig welke? Lees dan even verder.