Nieuws Actueel

StuGi: 'Voor als je net uit Hotel Mama komt'

Bram de Vrind 3 juni 2014

Een complete gids voor angstvallige eerstejaars studenten in Eindhoven die net uit 'Hotel Mama' komen. Dat is het bekroonde concept van de StuGi, bedacht door studenten van Fontys Small Business & Retail Management. Ze wonnen er de Nationale Finale voor studentondernemers (HBO, Marketing & Sales) mee. "Wij brengen alle relevante info voor studenten in één handige bundel", zegt directrice Elise Hellings.

Finale Jong Ondernemen 2014:

Blokken als uithangbord techniek Met niets gewonnen

Pitch je product in 30 seconden!"Het is allereerst een gratis gids, dus laagdrempelig. Daarnaast spreken we een nieuwe doelgroep aan. Eindhoven heeft nog geen gids voor beginnende studenten. We vinden het belangrijk dat de studenten zelfstandig zijn en willen ze wegwijs maken qua huisvesting, waar ze goedkoop naar de bios kunnen of hoe waslabels in elkaar zitten."

Wat is daar zo vernieuwend aan?"Onze kracht ligt er vooral in dat we de eerste zijn in Eindhoven die een studentengids op de markt brengen. Natuurlijk weten we dat jongeren snel hun telefoon pakken om iets op internet op te zoeken. Maar wij brengen alle relevante info voor studenten in één handige bundel. Een complete gids voor als je net uit 'Hotel Mama' komt dus. Daarnaast zijn we een website begonnen waarin je handige tips en tricks kunt vinden. Zo wordt zoeken overbodig."

Routekaart: hoe gaan jullie dit een succes maken?"De eerste editie van de gids is inmiddels gedrukt, in een oplage van 10.000 stuks. Ze komen bij de VVV te liggen, maar we willen de gidsen vooral persoonlijk uitdelen aan de studenten. We draaien al winst; alle advertentieruimte in de eerste editie is uitverkocht. Daarmee hebben we een rendement van 23 procent gehaald voor onze aandeelhouders. De gids moet uiteindelijk elk kwartaal uitkomen. Het concept kan later ook in andere studentensteden worden uitgerold."