Nieuws Actueel

Tasjesoorlog bij Dirk van den Broek en Albert Heijn

Van onze redactie 7 september 2015

Image 5220581

Klanten die afgelopen dagen in de nieuwe Dirk van den Broek binnenkwamen met in hun hand de welbekende blauwe canvas-boodschappentas van Albert Heijn werden overdonderd met de vraag of zij hun AH-tas wilden inruilen. In plaats van de bekende blauwe Albert Heijn-tas, konden zij een gratis Rode Dirk-tas krijgen.,,Rebels, hè,'' zegt bedrijfsleider Mike Snellen van de nieuwe prijsstunter in het centrum van Dordt. ,,Rood is tóch de opvallendste kleur. Het schreeuwt lekker.''De canvasboodschappentas van 'Dirk' kost normaal gesproken 1,99 euro. ,,Dat is dus eigenlijk de actie. Tegen inlevering van hun gebruikte AH-tas, krijgen ze een gratis gloednieuwe tas van ons.''Het is een stukje public-relations, zegt Snellen over de gadget van de grootgrutter. ,,Die tassen zijn feitelijk allemaal mini-reclamebordjes. Lekker knalrood. We vinden eigenlijk dat heel Dordt rood moet worden. Het is echt strategie. Het bedrijf is daar aanvallend in.''SpelVolgens Dielessen, bedrijfsleider van de Albert Heijn hoort het allemaal bij het spel. ,,Ik snap dat ze dit doen. Zij zijn nieuw in het centrum. Maar wij proberen gewoon te winnen door een goede winkel te zijn.''Dirk van den Broek gaf gisteren toe een soort supermarktoorlog in te gaan in de binnenstad. ,,We zijn behoorlijk prijsagressief.''De Albert Heijn aan het Achterom, (honderd meter van het Dirk-filiaal) is volgens Snellen 'een waardige concurrent'. Dielessen van Albert Heijn zegt de concurrentie niet te vrezen nu er twee grote supermarkten in het centrum zijn. ,,Ik denk dat we elkaar juist versterken.'' RReageren via dd.redactie@ad.nlVolg AD De Dortenaar ook op Facebook