Nieuws Actueel
Textielimperium The Sting verjongt in zijn geboortestad
Na vier weken verbouwen ging The Sting in Tilburg gisteren weer open. Dat schrijft het Brabants Dagblad.

De rij wachtenden - het zijn er tientallen - strekt zich op donderdagmiddag uit van The Sting tot aan het eind van het Pieter Vreedeplein. Vier weken zat de vestiging potdicht voor een rigoureuze verbouwing.
In geboortestad Tilburg is als eerste het nieuwste concept geïntroduceerd. In de vernieuwde winkel overheerst wit, voorin - vlak na de ingang - is er een patio van 150 vierkante meter gecreëerd. De indeling is veranderd: The Sting is nu meer een warenhuis waar elk merk van de keten een afgebakend plekje heeft. Zou grondlegger Herman Franzen het ooit hebben kunnen bevroeden? Iets verderop, in de Heuvelstraat, opende hij in 1982 de eerste vestiging. Vandaag, op de 34ste verjaardag van The Sting, telt zijn textielimperium meer dan 60 vestigingen. "Elke vijf of zes jaar moet je jezelf heruitvinden", vertelt creatief directeur Maurice Dahan. "Weer verjongen, van verkopers tot ontwerpers." Of dat verjongen ook gelijk staat aan online winkelen? "In één maand trekken alle Sting-winkels net zo veel bezoekers als De Efteling in één jaar. Het fysieke aspect is net zo belangrijk als het online gedeelte. Kijk maar naar alle bedrijven die online begonnen, maar nu toch vestigingen openen. Het is online snuffelen, fysiek kopen. Of vice versa." The Sting - goed voor 2000 vierkante meter winkeloppervlak - gelooft nog heilig in Tilburg, klinkt het. Even buiten het centrum zijn de hoofdvestiging en het distributiecentrum te vinden. "Daarom introduceren we hier het nieuwe concept, vanwege de korte lijntjes."
Maar ook met het oog op de toekomst van het centrum, vertelt bedrijfsleider Bas de Bever. "Laat de Hudson's Bay maar komen. De stad bestaat nu uit twee aparte delen. Als je straks een brug tussen de Emmapassage en het Pieter Vreedeplein hebt, is dit een winkelstad die Brabant niet misstaat."