Nieuws Actueel

The Passion in Enschede zorgt voor omzet van 650.000 euro

Van onze redactie 8 juli 2015

The Passion Frans Nikkels

Dat blijkt uit de eindrapportage van Enschede Promotie.Gemiddeld 22 euro Ruim de helft van de bezoekers bezocht een horecagelegenheid en gaf hier gemiddeld 22 euro uit. Iets minder dan de helft bezocht een winkel en besteedde gemiddeld 45 euro. De omzet was 3,5 keer zoveel als de investering in het evenement door Enschede.TevredenEr kwamen 20.000 bezoekers speciaal voor het evenement naar de stad. Ze gaven het evenement een 8,2 en waren vooral tevreden over de sfeer, de aankleding en de bereikbaarheid. Het minst content waren de bezoekers met het randprogramma.PositiefRuim veertig procent van de bezoekers kwam uit Enschede en 35 procent van buiten de stad. Een derde van de bezoekers van buiten geeft aan dat ze positiever over Enschede zijn gaan denken. Het landelijk publiek –er keken 3,5 miljoen mensen op tv naar The Passion- vond dat Enschede lager scoorde dan vergelijkbare afleveringen op het gebied van optredens, zang en processie.

Foto: Frans Nikkels