Nieuws Actueel

Tien winnaars Oranje Handelsmissiefonds 2019 bekend

Vandaag zijn tien Nederlandse bedrijven uitgeroepen tot winnaar van het Oranje Handelsmissiefonds 2019.

Van onze redactie 29 oktober 2019

Oranje Handelsmissiefonds 2019

De winnaars zijn gekozen uit ruim 250 inschrijvingen en zijn geselecteerd op basis van de kracht van hun product of dienst, ambities en de motivatie om te starten of uit te breiden in het buitenland. De ondernemers krijgen een jaar lang ondersteuning bij het realiseren van hun exportambitie. Het fonds is een initiatief van ING, KLM, evofenedex, MKB-Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Deze partners helpen voor het zevende jaar op rij tien mkb-bedrijven met het uitbreiden van hun buitenlandse netwerk door hun ervaring en kennis op het gebied van internationaal zakendoen. Het fonds heeft de afgelopen zes jaar al meer dan 60 ondernemers ondersteund met een persoonlijk programma om voet aan de grond te krijgen in het beoogde exportland.

Baktec

  • Vestigingsplaats: Leiden
  • Internationaliseringsambitie: Baktec wil graag zakendoen in China.
  • Baktec fabriceert en ontwerpt al meer dan dertig jaar hoogwaardige waterkoelers, water meng- en meetapparaten voor bakkerijen.

Clockworks

  • Vestigingsplaats: Rotterdam
  • Internationaliseringsambitie: Het bedrijf wil graag uitbreiden naar Indonesië.
  • Clockworks ontwikkelt en biedt een hoogtechnologische software oplossing waarmee op basis van AI en beeldherkenning het administreren van analoge water-, gas- en elektriciteitsmeters simpel en foutloos wordt maakt.

Easywalker

  • Vestigingsplaats: Amsterdam
  • Internationaliseringsambitie: Easywalker wil graag voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten.
  • Easywalker ontwerpt en verkoopt stijlvolle en betaalbare buggy’s en kinderwagens van hoge kwaliteit met innovatieve features.

EGM Architecten

  • Vestigingsplaats: Dordrecht
  • Internationaliseringsambitie: Na het succes in Nederland wil EGM zichzelf op de kaart zetten in Duitsland.
  • EGM Architecten maakt tekeningen en ontwerpen voor maatschappelijk bouwkundige werken en geeft adviezen op bouwkundig gebied. De gebouwen hebben een sterke menselijke focus.

Genap

  • Vestigingsplaats: ’s-Heerenberg

  • Internationaliseringsambitie: De internationale ambitie voor Genap ligt in India.
  • Genap is specialist op het gebied van wateropslagsystemen, folieconstructies en folietoepassingen in de tuin- en landbouw ten behoeve van grond-, weg- en waterbouw.

Graphileon

  • Vestigingsplaats: Wageningen
  • Internationaliseringsambitie: Deze visuele applicatiebouwer wil hun dienst ook aanbieden in Canada.
  • Graphileon levert unieke software waarmee graph-databases van verschillende leveranciers tegelijk toegankelijk worden gemaakt en visualiseren daardoor netwerken.

HRBS

  • Vestigingsplaats: Amsterdam
  • Internationaliseringsambitie: HRBS wil dit eetbare groen ook aan de man brengen in Denemarken.
  • HRBS levert lokaal geproduceerde kruiden die gereed zijn om geoogst te worden en eenvoudig te onderhouden zijn.

Leadax

  • Vestigingsplaats: Wapenveld
  • Internationaliseringsambitie: Het bedrijf ziet mooie exportkansen in het Verenigd Koninkrijk.
  • Leadax produceert en verkoopt een van afval gemaakte, circulaire loodvervanger voor toepassing in en rond huizen en gebouwen.

StoneCycling

  • Vestigingsplaats: Venlo
  • Internationaliseringsambitie: Hun internationale ambitie ligt in het Verenigd Koninkrijk.
  • StoneCycling maakt unieke, duurzame bakstenen van afval die gebruikt worden in bouwprojecten door innovatieve architecten en projectontwikkelaars. Hun internationale ambitie ligt in het Verenigd Koninkrijk.

Zolemba

  • Vestigingsplaats: Haaksbergen
  • Internationaliseringsambitie: Het bedrijf wil dit ook gaan aanbieden in de Verenigde Staten.
  • Zolemba is een online etikettendrukkerij met de nieuwste digitale UV inkjet- en stanstechnologie.

Oranje Handelsmissiefonds

Ieder jaar maken tien bedrijven kans op ondersteuning bij het opbouwen van een internationaal netwerk, omdat zij zelf vaak niet het netwerk of de armslag hebben om zelfstandig de buitenlandse markt te verkennen. Het winnen van het fonds opent dus letterlijk deuren in het buitenland. Ondernemers gaan op missie, komen in contact met personen die zij normaal niet spreken en dat draagt allemaal bij aan het bereiken van een hoger doel: sneller starten in het beoogde exportland.