Nieuws Actueel

V&D komt met yoga-workshop

Martijn Vervest 16 april 2015

Yoga buiten groot

Warenhuisketen V&D slaat de handen ineen met tijdschriftenuitgeverij Sanoma om meer klanten naar de winkel te krijgen. Vanaf 29 april gaat de keten in vijftien filialen wekelijks evenementen organiseren, gekoppeld aan Sanoma-titels als Libelle, VIVA en Tina. Dat maakte V&D donderdag bekend.Het is de bedoeling dat er in de vestigingen die meedoen straks elke week van woensdag tot en met zondag iets te beleven valt. Denk bijvoorbeeld aan een Margriet Fit Challenge waarbij lezers van het blad worden opgeroepen om in de V&D deel te nemen aan een yoga-workshop. Zo'n evenement is ook interessant voor bijvoorbeeld een sportmerk.Uit de problemenHet initiatief is onderdeel van de nieuwe strategie die de noodlijdende warenhuisketen uit de problemen moet helpen. Het levert V&D eigenlijk alleen maar geld op, legt een woordvoerder uit. De keten stelt ruimte beschikbaar op zijn winkelvloer. De adverteerders mogen de evenementen bekostigen.Extra promotieDe samenwerking is ook goed nieuws voor Sanoma, dat extra promotie van zijn tijdschriften goed kan gebruiken. Het mediaconcern, dat tevens eigenaar is van de tv-zenders van SBS, ziet zijn papieren verkopen al een tijdje teruglopen. Daarom startte Sanoma eind 2013 met een omvangrijke reorganisatie. In Nederland moesten zo'n 500 van de 1600 banen verdwijnen. Het bedrijf zette een streep door 28 Nederlandse tijdschriften, waaronder Playboy, FietsActief en Knippie.