Nieuws Actueel

Van GM van gils Meubelen naar woonboulevard Oldenzaal

Van onze redactie 21 september 2015

Marti en Gerie van Gils Carlo ter Ellen

Omdat alle medewerkers met een klant in gesprek waren, ontfermde de directeur zich zelf over een bezoeker die meer wilde weten. "Toen die man achteraf hoorde dat hij door 'mijnheer Van Gils' was geholpen, was hij enorm verbaasd." De vorige generaties hadden diezelfde betrokkenheid. "Mijn vader kwam elke dag, tot aan zijn dood, in de zaak. Telde hij de klanten die de brug op gingen. En mijn opa was ook altijd te vinden in de winkel aan de Kerkstraat."

Woonboulevard Oldenzaal Martin van Gils moest wel even slikken toen onlangs het vertrouwde logo van de voorgevel werd verwijderd. De Van Gils Woonpromenade is verleden tijd, vanaf nu is het de Woonboulevard Oldenzaal. Een bewuste keuze, benadrukt Gerie van Gils (62), die wat minder moeite had met de wijziging. "Met alle formules die we hebben, is de Woonboulevard Oldenzaal veel meer dan Van Gils alleen. In de oude situatie dachten de klanten dat ze bij Van Gils iets hadden gekocht, terwijl ze in feite klant waren van bijvoorbeeld Sanders." Volgens hem is het vooral een economische zet geweest. "Nu zijn we klaar voor 2020. Het personeel praat er over en staat hier ook volledig achter." Helemaal onberoerd liet de wijziging hem overigens niet. De logo's werden omgewisseld op de verjaardag van zijn dochter. "We zijn die dag wel vier of vijf keer met zijn tweeën langs de zaak gereden. 'Papa, wat is dat mooi!' zei mijn dochter."

Concurrentie "We zijn nooit bang voor concurrentie geweest", stellen Martin en Gerie van Gils. "Ikea naar Hengelo? We hadden liever gezien dat die op de plek van Heisterkamp was gekomen. Als het maar in Oldenzaal is. Concurrentie houdt je wakker. Bovendien, de spin-off van de Woonboulevard is groot. Het is een verrijking voor de stad Oldenzaal. Op de nieuwe Woonboulevard moet alles onder een dak te vinden zijn: trends, formules en concepten. Collega's uit Oldenzaal en Denekamp komen hier ook. De ruimte is er om nog meer franchisers en formules onderdak te bieden. Zolang het maar aanvullend is."

Martin (links) en Gerie van Gils voor de ingang van de Woonboulevard Oldenzaal die voorzien is van een nieuw logo. Foto: Carlo ter Ellen