Nieuws Actueel

Vleeswarenbedrijf Zwanenberg bedenkt iets nieuws: bietenburger

Van onze redactie 13 januari 2015

Topman Ronald Lotgerink heeft dat aangekondigd tijdens een nieuwjaarsbijeenkomst in Den Haag. Daarna volgen meer groenteburgers en -spreads.VleesconsumptieLotgerink zei dat Zwanenberg de vleesconsumptie al enige jaren ziet afnemen, omdat consumenten vlees te duur vinden en duurzaam willen leven. ‘Daarom zijn we ook naar andere markten gaan kijken’, zo tekent EVMI, een site voor foodmanagers op. Bovendien haalt maar een minderheid van de mensen de norm van 200 gram groente per dag, zodat er ruimte is voor groei. Op het gebied van groente is er volgens de Zwanenberg-topman ook niet veel ontwikkeld aan nieuwigheden. ‘Met groente zijn we niet veel verder gekomen dan gesneden groente en groente in blik en in de soep’.

Zwanenberg is met 1.600 medewerkers en een omzet van 350 miljoen euro een van de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven.