Nieuws Actueel

Werknemers uit de kleren voor baas

Jeroen Jansen 8 januari 2014

Welk zichzelf respecterend bedrijf heeft het niet, kun je bijna stellen. Een sexy kalender, al dan niet naakt. Want: sex sells. De bedrijven achter die kalenders, komen soms uit héél onverwachte hoek. Een paar voorbeelden:

1. The Girls of Ryanair 2014De kalenders van chartergigant Ryanair zijn inmiddels beroemd. Steevast gaan er ieder jaar twaalf stewardessen van het bedrijf uit de kleren op de meest exotische locaties. De opbrengst ervan gaat standaard naar een goed doel. Zo gaat het verdiende geld dit jaar naar het Teenage Cancer Trust. Kun je altijd nog zeggen dat je 'm kocht om iets goeds te doen.

2. New York Taxi CalendarHet zijn zeker niet altijd de vrouwen die hun topjes uittrekken. De mannen kunnen er ook wat van. Taxichauffeurs uit New York nemen op deze kalender verleidelijke poses aan en ook hier is dat speciaal voor het goede doel. Dit maal gaat het om het University Settlement, dat zich inzet voor onderwijs en huisvesting van meer dan 30.000 mensen.

3. De VuurgodenDe Brusselse brandweermannenkalender is de evenknie van de Ryanair-meisjes, maar dan speciaal voor de dames onder ons. De brandweermannen die het meest letten op hoe ze eruit zien, mochten meedoen. Daarnaast moesten de vrouwen van de helden niet te jaloers zijn aangelegd. De opbrengst gaat naar vzw Pinocchio en een tweejarig leukemiepatiëntje.

4. Echte arbeidersDe mannen en vrouwen op deze kalender oefenen zogenaamde knelpuntberoepen uit. Frezen, lassen, metaal bewerken. Dat soort ambachten. Dit maal niet voor een goed doel, maar om aandacht te vestigen op hun beroep, gingen medewerkers van twaalf verschillende bedrijven uit de Franse plaats Maine-et-Loire poedelnaakt op de gevoelige plaat.

BONUS:Om ook nog even wat bewegend materiaal toe te voegen aan deze nakende beeldenpartij: de making of-video van de Ryanairkalender.

(Bron: Vacature.com)