Nieuws Actueel

Winkeliers Winterswijk denken na over toekomstige invulling koopcentrum

Van onze redactie 17 maart 2015

Straatbeeld Winterswijk

Leon ten Elshof, eigenaar van wijnbar Gusto en voorzitter van de Winterswijkse afdeling van Koninklijke Horeca Nederland geeft een tweetal voorbeelden. „In het westen is het al heel gebruikelijk dat je in een kledingwinkel ook broodjes kunt kopen. Ik weet van een ondernemer hier dat hij prijskaartjes aan zijn tafels wil hangen, zodat hij die ook kan verkopen, maar dat mag niet van de gemeente.”

Eric Slijkhuis van Slijkhuis Interieur Design stelde voor om een website te maken die als etalage voor alle Winterswijke winkeliers moet dienen. Imke te Selle van 100 Procent Winterswijk wees erop dat zo’n site al bestaat, maar dat veel winkeliers hun profiel nog niet hebben ingevuld.

Duitse consument

Slijkhuis wil ook graag meer weten van de Duitse consumenten die Winterswijk zo goed weten te vinden. „Het verbaast me dat we al jaren van de Duitsers leven, maar niet weten wie het zijn. Waar komen ze vandaan? En hoeveel komen er hier?”

Er werd afgesproken dat er geen duur onderzoek naar moet komen, maar dat de winkeliers zelf een gesprekje met hun Duitse klanten aanknopen en turven waar ze vandaan komen. De ABH City Vereniging gebruikt de opmerkingen van maandagavond om een visie voor de komende zeven jaar te ontwikkelen. Het is de bedoeling om de eerste ruwe schets daarvan te presenteren op de ledenvergadering in april.

Foto: Straatbeeld uit het centrum van Winterswijk. (Jan van den Brink)