Nieuws Actueel

Winnaar blij met Loden Leeuw

Van onze redactie 5 januari 2015

Wordt het de lijzige luiaard van vergelijkingssite Hoyhoy, het gewelddadige kind dat de televisie van een apathische familie sloopt voor Gaslicht.com , of de slecht nagesynchroniseerde betweter die gehuld in wereldbolpak het internet moet voorstellen (Strato)? Tv-programma Radar reikt maandagavond de Loden Leeuw uit, de prijs voor de meest irritante reclame van het afgelopen jaar.

Gepraat​Zijn reclames die irritant worden gevonden ook slecht voor de zaken? Niet per se. Een merk dat simpelweg zijn naamsbekendheid wil vergroten, is sowieso blij als over een reclame wordt gepraat, conform het motto: 'There's no such thing as bad publicity'.

In dat licht is het niet verwonderlijk dat de winnaars van de Loden Leeuw over het algemeen blij zijn met de onderscheiding. "Hij krijgt een ereplaats op kantoor en we hopen er nog meer binnen te slepen", reageerde de marketingchef van online winkel Bonprix, de winnaar van vorig jaar.