Nieuws Actueel

Zorg voor een boeiend verhaal

Martijn Vervest 28 november 2014

Een persbericht schrijven kan iedereen. Een goed persbericht schrijven niet. Je verhaal moet geen verkooppraatje worden, anders laten de media jou boodschap links liggen. Je bedrijfsnaam vijf keer noemen, je product aanprijzen of klantervaringen delen; allemaal niet doen! Duidelijke taal, die door velen werd gelezen deze week. Het blog van Janneke van Heugten staat op nummer één in de blogtop 5.Janneke van Heugten – Verkooppraatjes werken niet Als er een tekst voor je website geschreven moet worden, is je belangrijkste doelgroep de (potentiële) klanten waar je je rechtstreeks tot richt. De vraag ”What’s in it for me” probeer je voor de klant zo goed mogelijk te beantwoorden. Saskia Maarse – Oer-Hollandse gezelligheid Jaren geleden kregen we Franse vrienden op bezoek. Ze waren nooit eerder in Nederland geweest. Zijn eerste vraag was: "Waar zijn de bergen?" Tja, die hebben we hier niet. Haar eerste vraag was: “Waarom hebben Nederlanders allemaal plantjes voor de ramen?" René Boender – Shops moeten merkdenken De koopavond gaat nu ook al op zijn retour staat met vette letters in de krant. Terwijl mensen steeds meer en vaker willen kopen. Winkels anno 2014 missen nu vaak de warmte. Het wow effect. De verrassing. Bouwien Rutten – Undercover de straat op De afgelopen tijd lees ik verschillende berichten over politici die de straat op gaan. Uniform mogen ze thuislaten. Doel van de oefening is het veld verkennen. Vanochtend lees ik dat premier Rutte undercover de straat op gaat. Richard de Vries – Wie te veel nadenkt komt nergens 'Small talk' voor veel Nederlanders een brug te ver?! Wie teveel nadenkt komt nergens. Of het echt waar is weet ik niet. Ik hoorde iemand beweren dat 93% van de Nederlanders moeite heeft met 'small talk'.