Podcast

Cas Jansen heeft dé anderhalve meter-oplossing voor zijn eetcafé maar moet dicht blijven

Voor zijn eetcafé Venster 33 in Amsterdam heeft hij de perfecte oplossing bedacht: tafeltjes op 1,5 meter afstand en gerechten bekijken, bestellen en betalen via een app. Volgens Cas Jansen, bekend acteur en horeca-ondernemer, dé manier om ook in de tijden van corona weer open te kunnen. Dacht-ie. Maar toen kwam de persconferentie van premier Rutte.

Van onze redactie 22 april 2020

Cas Jansen en zijn team reageerden met hun creatieve oplossingen op de eerdere oproep van minister Wiebes om te komen tot een protocol, een oproep die hij deed aan alle sectoren, om als ondernemer verantwoord weer aan de slag te kunnen. De anderhalve meter-economie dus.

In De Ondernemer Update hierboven (dagelijks om 17.00 uur op New Business Radio) vertelt acteur/horeca-ondernemer Cas Jansen over de 'corona-oplossingen' voor zijn eetcafé en reageert hij op onder meer de recente persconferentie en de effecten op de horeca. ,,Ik had echt verwacht te horen dat de horeca op een bepaald moment gefaseerd weer open zou mogen".

Hierboven een screenshot van de video van acteur/ondernemer Cas Jansen, opgenomen in zijn eetcafé in Amsterdam, die te zien was op AT5. Cas laat de kijker zien welke coronamaatregelen hij en zijn team hebben bedacht en waarmee zij de deuren van het eetcafé weer snel willen openen.

Bekijk hier de video van Cas Jansen.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details