Podcast

Ceo Vakanties.nl tijdens rondreis zelf in lockdown Argentinië

Judith Eyck, ceo van Vakanties.nl, ANVR-bestuurslid en Travel Talent of the Year, was op rondreis door Argentinië en kreeg daar van de ene op de andere dag te maken met corona-maatregelen: alle winkels gingen dicht, een totale lockdown volgde. Het lukte Eyck om vanuit een snel geboekt airbnb-appartement te bellen via Whatsapp. Het gesprek was te horen in onze Corona Update. Je kunt het hieronder beluisteren.

Judith eyck vakanties nl

Judith Eyck, ceo van Vakanties.nl, was eerder dit jaar onze studiogast.

Van onze redactie 21 maart 2020

In het gesprek dat Corona Update-presentator Ron Lemmens (New Business Radio) met Eyck had, vertelt zij onder meer: ,,Het kwam niet helemaal als een verrassing, we volgden natuurlijk tijdens onze rondreis alle ontwikkelingen over Europa, maar Argentinië heeft wel sneller gehandeld dan we gedacht hadden. In een paar dagen tijd waren alle winkels gesloten en volgde de algehele lockdown."

'Argentinië schakelde snel naar lockdown'

,,Wij hebben eigenlijk veel geluk gehad omdat we met al dat nieuws uit Europa besloten op tijd in een klein dorpje een airbnb te huren en als het ware zelf in quarantaine te gaan. We hebben foto's gezien van duizenden mensen in vertrekhallen op de luchthaven van Buenos Aires, wij hebben besloten zeker niet die kant op om alsnog een vlucht proberen te krijgen."

'Monsterklus voor team Vakanties.nl'

Judith Eyck had vanwege haar rondreis haar verantwoordelijkheden als ceo van Vakanties.nl overgedragen aan Elwin Kamp, haar cto. ,,Die doet het fantastisch, met het hele team. We incasseren flink, net als de gehele reisbranche, maar we slaan ons er doorheen. Iedereen wordt door ons nu persoonlijk gebeld, om ze te informeren, vragen te kunnen beantwoorden en dat doen we in volgorde van vertrekdatum. Dat is een monsterklus, ons team maakt overuren, maar wij vinden dat belangrijk, sowieso stonden wel altijd al voor dat persoonlijk contact."

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details
Aandachtstrekkers

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Details