Nieuws Horeca

Koninklijke Horeca-campagne moet juist gedrag in Brabantse horeca stimuleren

Het is nog afwachten met welke strengere horecamaatregelen het kabinet vanavond komt, maar Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert samen met de Veiligheidsregio Brabant-Noord alvast een bewustwordingscampagne waarin horecagasten met een knipoog attent worden gemaakt op de coronaregels.

Van onze redactie 13 oktober 2020

Posters buiten KHN

Foto's: KHN/CommunicatieKrachten

In de campagne ligt de nadruk niet op de coronamaatregelen, maar op het stimuleren van juist gedrag van horeca gasten. Gasten worden met de ‘Kom geregeld genieten-campagne’ op een luchtige en humoristische manier welkom geheten en herinnert aan de coronamaatregelen.

Het doel van de campagne uit de koker van communicatiebureau CommunicatieKrachten is om nog strengere maatregelen te voorkomen. Hiervoor stelt de Veiligheidsregio en KHN Brabant een toolkit van communicatiemiddelen beschikbaar aan de leden van de branchevereniging. Deze toolkit bestaat uit onder andere posters, stickers en registratieblokjes.

''Door het opzetten van de campagne nemen we als branchevereniging verantwoordelijkheid en creëren we meer draagvlak bij het publiek''

Jan Witmer, voorzitter KHN Oost-Brabant

Stickers toilet KHN

Positieve campagne met Brabantse humor

Guy van Rhoon, art director bij CommunicatieKrachten: ,,We hebben gekozen voor een positieve campagne waarin ook een stukje (Brabantse) humor zit verwerkt. De campagne betuttelt niet en schrijft geen regels voor, maar spreekt de horecagast wél persoonlijk aan. Het doel is dat de horecaondernemer door de campagne minder vaak ‘politieagent’ hoeft te spelen. De posters, stickers en social media-uitingen doen hiervoor zelfstandig hun werk. We hebben voor deze campagne een typische Brabantse insteek gekozen, maar het leuke is dat de campagne in no-time voor elk deel in Nederland toepasbaar gemaakt kan worden.”

Veilige en financieel gezonde winterperiode horeca?

Met de herfst en winter in aantocht hoopt KHN Brabant met de campagne gasten te stimuleren om op een veilige en verantwoordelijke manier naar de horeca te komen. Jan Witmer, voorzitter van KHN Oost-Brabant: ,,Door het opzetten van de campagne nemen we als branchevereniging verantwoordelijkheid en creëren we meer draagvlak bij het publiek. Dit doen we zodat een nieuwe lockdown (hopelijk) uitblijft en de horecaondernemers daarmee een veilige en financieel gezonde winterperiode tegemoet gaan. Onze Brabantse gezelligheid is onze belangrijkste troef en dat willen we vooral zo houden!”

Social media KHN

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.