Nieuws Financiën

GoalGorilla haalt met crowdfuning twee ton op voor alternatief intranet

Internetmarketingbureau GoalGorilla, met een vestiging in Enschede, heeft binnen tien dagen via crowdfunding 200.000 euro opgehaald voor de bouw van een internetportal: Drupal Social. Het durfkapitaal werd bijeengebracht door 151 particulieren, die allen aandeelhouder worden van Drupal Social.

Van onze redactie 24 december 2015

Social business stockpixabay

Het gaat om een applicatie, die volgens directielid Mieszko Czyzyk van GoalGorilla (23 werknemers) door bedrijven en organisaties kan worden gebruikt als alternatief voor intranet. „Het is gebruiksvriendelijker. Je kunt het ook thuis of op je mobiel gebruiken, zonder het gevaar dat bestanden worden verstuurd of gedeeld, zoals met intranet- bestanden vaak gebeurt.”

Social business communitiesDe laatste drie jaar heeft goal Gorilla veel gewerkt aan social buisiness communities. Naast Greenpeace Greenwire, een portal voor 100.000 Greenpeacevrijwilligers, is de 'Stad Scoort Oplossing' daar een voorbeeld van. Deze software wordt komend jaar gestandaardiseerd en naar de markt gebracht. Ook hier is via crowdfundig 200.000 euro opgehaald. De resterende 140.000 euro investeert het bedrijf zelf.

Waarom crowdfunding?Volgens Mieszko Czyzyk zijn banken niet bereid dergelijke projecten te financieren. ook al is GoalGorilla met een omzet van 1,35 miljoen en een winstgevendheid van meer dan 15 procent gezond. "Het is geen groot probleem. Crowdfunding is voor ons een prima alternatief."Foto: Pixabay