Nieuws

‘Choco-evangelist’ van Tony’s Chocolony op Business Festival

Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk en 'choco-evangelist' Ynzo van Zanten van Tony's Chocolonely komen op 20 april naar het Business Festival in de grootste hangar van de voormalige Vliegbasis Twenthe in Enschede. Twee bevlogen keynotesprekers die hun successen, ideeën, leermomenten en toekomstdromen willen delen met bezoekers. Dit meldt De Twentsche Courant Tubantia.

Rob Wissink 6 februari 2017

Tony 7

Van Hooijdonk neemt u mee naar een inspirerende toekomst die leven, werken en ondernemen drastisch gaat veranderen. Zijn betoog is een fantastische wake-upcall over hoe robots, drones, The internet-of-things, big data, 3D printing, bio- en neurotechnologie ons leven en werken gaan beïnvloeden.

Tony’s Chocolonely

Van Zanten komt vertellen over Tony's Chocolonely. Een innovatief chocoladebedrijf met een missie: 100 procent slaafvrije cacao-industrie. Met waanzinnig lekkere chocolade en slimme marketing bewijst hij dagelijks hoe leuk en lucratief verantwoord ondernemen kan zijn.

De derde keynotespreker 'Joost' houdt zijn echte naam graag geheim tot zijn presentatie. 'Joost' is een bekende spreker voor het bedrijfsleven, zowel nationaal als internationaal. Van Shell tot Walt Disney, van Deloitte tot KLM en van het UWV tot ABN AMRO. Zijn motto: 'Er zit altijd ergens een lichtknop', past bij elk bedrijf. Van start-up tot multinational.

Business Festival

Het Business Festival kent vier uitdagende themapleinen voor nieuwsgierige ondernemers: ICT & Techniek, Marketing & Sales, Personeel en Finance. Noteer 20 april in uw agenda en bestel nu alvast online uw tickets. Wees er snel bij, want er is slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar in de vrije verkoop. Heeft u al een voucher ontvangen via een kennispartner van het festival? Dan kunt u die nu ook verzilveren. Een ticket kost 125 euro, inclusief full service Food & Beverage gedurende het hele festival van 14.00 tot 21.00 uur.

Ondernemers die inspiratie willen opdoen moeten 20 april naar het Business Festival in Enschede.

Aanmelden: www.deondernemer.nl/businessfestival

Wie onderneemt het groenst?

Welke Twentse ondernemer onderneemt het groenst? De Twentsche Courant Tubantia organiseert samen met Natuur & Milieu Overijssel een wedstrijd voor duurzame ondernemers. De winnaar ontvang 20 april tijdens het Business Festival de Green Twente Award. Maar wat is duurzaam? En hoe voorkomen we dat er appels met peren worden vergeleken?

Onder duurzaamheid verstaat de organisatie: Een integrale visie op ondernemerschap, waarbij het bedrijf waarde creëert op economisch, ecologisch en sociaal gebied. Dat kan bijvoorbeeld door investeringen in toekomstbestendigheid, de ontwikkeling van personeel, het verkleinen van de ecologische voetafdruk, het sluiten van materiële kringlopen en het bevorderen van natuurontwikkeling en bewustwording. De dertig ondernemers uit het magazine Twentse Duurzame Bedrijven doen automatisch mee aan deze verkiezing. Maar we willen alle Twentse ondernemers de kans geven zich op te geven.

Aanmelden kan tot en met 19 maart via ondernemer.nl/greentewenteaward. Op dat formulier kan een Twenste ondernemer zijn duurzame bedrijfsvoering pitchen. Een deskundige jury buigt zich over de aanmeldingen. Daarin zitten Olaf ter Haar (Kamer van Koophandel), Jeroen Orriëns (De Pauw Recycling), Alphons Wispels (Pure Energie), Theo de Bruijn (Saxion) en Marlous Goeman (Natuur & Milieu Overijssel). Zij brengen een shortlist van vijf genomineerden. Daaruit wordt 20 april de winnaar van de Green Twente Award gekozen.