Nieuws

Investeren in liefde tussen mens en merk

Klanten kunnen ambassadeurs worden. Maar eerst moet er liefde ontstaan tussen mens en merk. Ronald Poelakker van marketingbureau Inextenzo uit Oldenzaal legt uit hoe je dat doet.

Marco Krijnsen 21 april 2017

Inextenzo 5

Het creëren van ambassadeurs begint vanaf het eerste klantcontact en houdt daarna niet op. ,,Een ondernemer moet van tevoren al bedenken wat ie een jaar lang aan de klant wil vertellen. Het goed onderhouden van het contact is essentieel. Je moet de klant steeds iets te bieden hebben. Dat doe je door regelmatig informatie te delen en te blijven vragen waaraan de klant behoefte heeft.”

Klanten moeten - ook na langere tijd - het gevoel hebben dat ze worden gewaardeerd. Het is iets wat vaak wordt vergeten, weet Poelakker. Zijn les: ,,Hou het niet bij een eenmalige reclamecampagne, maar investeer in een langdurige relatie met klanten. Maak van hen ambassadeurs. Ze worden dan de beste reclamezuilen die je kunt wensen: goedkoop en geloofwaardig. Ze weten precies wie in hun omgeving behoefte heeft aan jouw product.”